orka's!!! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu orka's!!! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

orka's!!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 Augustus 2015 | Spanje, Tarifa

Zaterdag 15 augustus

Helaas lukt het tot op heden niet om foto’s op deze blog te plaatsen dus doe ik dit maar via facebook.. Jammer maar helaas.

Mijn dag begon heerlijk ontspannen. Ik heb echt heel lekker geslapen in het bed van het hotel en was echt kapot want ik heb tien uur achter elkaar door geslapen.
Vanmorgen heb ik eerst hier ontbeten en ben toen op pad gegaan naar de stad. Ik werd bij de haven aangehouden door de politie die me waarschuwde dat ik daar niet zomaar mag parkeren maar die me uitlegde waar dat dan wel mag. Lastig was dat de politie geen engels sprak dus heb ik mijn woordenboek er bij moeten pakken. Vanaf de parkeerplaats ben ik wat leuke winkels af gegaan en heb ik nog ergens koffie gedronken. In het midden van het centrum heb ik een hele mooie katholieke kerk bezocht en ook veel foto’s gemaakt.

Om kwart over twaalf zou de orka tocht beginnen. Dit is nog geen onderdeel van de cursus maar gewoon een toeristische boot tocht. Toen ik op het kantoor aan kwam werd ik heel hartelijk ontvangen door de vrouw met wie ik al een half jaar mail contact heb gehouden over deze reis. Ze vroeg zich af of ik het goed zou vinden wanneer de cursus morgen zou beginnen in plaats van maandag want de weersvooruitzichten zijn niet zo goed voor het einde van de week. Ik vond het uiteraard prima. Ze gaf ook aan dat er nog geen uitzicht was geweest op orka’s deze week. Hier baalde ik van natuurlijk maar dan moesten we maar andere dolfijnen gaan bekijken. Ik kreeg de tocht gratis omdat ik veel souvenirtjes kocht. Aardig toch?

Eenmaal op zee bleek het weer erg onstuimig. Menig passagier ging over z’n nek maar ik werd helemaal niet ziek. De golven waren heel erg hoog en soms kreeg je zo een plens water over je hoofd heen. Het duurde allemaal erg lang voordat ween groep dolfijnen vonden. Gestreepte dolfijnen om precies te zijn. Door de hoge golven waren ze niet heel goed te zien. We voeren weer verder en hadden dus al een uur weinig tot niets gezien. Opeens, heel erg in de verte, rees er een grote rugvin uit het water. De kapitein gaf aan dat hij niet kon zien wat het was maar zette de motor uit en wachtte af.

Opeens dook er een grote mannetjes orka boven, vlak naast de boot. Ik was zo verbijsterd dat ik niet wist hoe te reageren en pakte snel mijn camera. Vanaf dat moment hebben we een uur bij de orka’s gevaren. Het was een groep van een stuk of tien dieren. Twee mannetjes, twee baby’s en een stuk of zes vrouwtjes. Prachtig om te zien! Ze zwommen onder de boot door en waren aan het jagen. Sommige orka’s hadden een tonijn in hun bek en eentje zelfs een stuk van een dolfijn. Het was een prachtig gezicht en ik had een hele goede plek, namelijk voorop de boeg. Niemand wilde daar eerst zitten vanwege kans op misselijkheid dus had ik mijn kans gegrepen en was ik daar gaan zitten. Gelukkig, want ze zwommen voornamelijk op 12 uur (voorkant schip)

Na deze hele intense ervaring zijn we na drie uur terug gegaan naar de haven. Ik had trek gekregen van al die belevenissen en ben naar de supermarkt gegaan voor wat te eten. Een hele watermeloen kost 49 cent maar dit vond ik te zwaar om te sjouwen. Het water is hier erg vies dus dat moest ik ook nog kopen. Om dan ook nog met een meloen te gaan sjouwen lijkt me wat overdreven. Uiteindelijk een paar broodjes gehaald, wat fruit en water en toen weer terug gegaan naar het hotel om mijn foto’s uit te zoeken en recht te zetten. Tussen vier en acht is het hier Siesta, dus was het ook wat rustiger in de stad zodat ik een beetje beter kon leren om te rijden op zijn Spaans (gaat nog steeds niet helemaal vlekkeloos)

Hierna ben ik gaan paardrijden. De manage waar ik een paard had gehuurd is tien minuten lopen van het hotel af. Tot mijn blijde verbazing kwam ik daar een andere Nederlandse meid tegen. Zij was hier al drie weken en was nog maar 1 Nederlander tegen gekomen. Ik vond het leuk om met haar te kletsen en we zijn samen met haar en nog een Duits meisje naar de bergen gereden. Het paard waar ik eerst op zou was ziek dus ik kreeg een mooie witte hengst genaamd Diamanté. Ik was alleen zo stom en koppig om in een korte broek en met slippers te gaan rijden en ik kan je vertellen dat dit behoorlijk pijnlijk is. Vooral wanneer je over het strand galoppeert schuren de stijgbeugels behoorlijk aan je enkels. We hebben in totaal 2,5 uur gereden en zijn ook de bergen in geweest waar we hagedissen en ezels tegen kwamen. Was super leuk en super mooi. Helaas heb ik maar 1 foto van dat ik er op zit want het was niet verstandig mijn camera mee te nemen. Het was echt een hele ruige tocht, heel anders dan in Nederland. Ik hield af en toe mijn hart vast als we weer bij een of ander ravijn reden maar gelukkig is alles goed gegaan. Ik kreeg ook een cap op. Dit was een keuze die je zelf kon maken maar dit leek mij veiliger (ben je niet trots Marije???)

Nu ga ik lekker foto’s uit zoeken, een wijntje drinken en naar bed. Morgen start de cursus om tien uur. De dag ziet er als volgt uit. Van tien tot twaalf varen naar de dolfijnen en de grienden, 1 uur pauze. Van 1 tot 4 varen naar de orka’s en vinvissen, 1 uur pauze en als je dan nog wil (er werd aangegeven dat je het dan vaak wel gehad hebt) kun je nog eens 2 uur naar de dolfijnen. We zullen het zien, ik denk dat ik het allemaal ga doen… Nu ben ik er immers!

Slaap lekker allemaal!

  • 15 Augustus 2015 - 21:59

    Pieternel Geurtz:

    yoehoeeeeeee orka's !!!!!! xxx

  • 15 Augustus 2015 - 22:12

    Petra:

    Wat een belevenissen zeg! Gelukkig dat het goed is gegaan met die paarden, ik vind het maar eng hoor! Hoop dat je morgen weer zo'n geweldige dag heb, slaap lekker xxxx

  • 15 Augustus 2015 - 22:29

    Marie-jolie:

    Super om te lezen!
    Geniet en succes!

  • 16 Augustus 2015 - 11:43

    Belinda:

    Tjisus Maaike!! En dit was nog maar je eerste dag

  • 16 Augustus 2015 - 14:11

    Esther:

    SUPER! Het zit je mee :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4101

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: