Time to say goodbye... Dubbel... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu Time to say goodbye... Dubbel... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye... Dubbel...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Augustus 2015 | Spanje, Tarifa

Na elf dagen zit het er morgen op... Vandaag zou ik mijn laatste whale watch hebben maar die ging niet door vanwege de wind. Bij de andere whale watch, waar ik gisteren niet zo blij mee was, ging hij wel door... Ik heb er nog over zitten denken maar bedacht me dat ik niet weer zeeziek wilde worden zoals ik gister avond nog werd en dat de geweldige orka tocht van gisteren een hele mooie afsluiting was... Ik besloot, wel met een brok in mijn keel, om niet mee te gaan... Dat was heel moeilijk.
Het is raar maar na 12 keer heb ik er nog steeds niet genoeg van... Alles aan die beesten is verslavend. Om ze te zien, te horen... Alles is zo mooi aan ze.

Ik reed net voor de laatste keer Tarifa uit. Dat vond ik best lastig (tranen achter het stuur, nu weer even.) Ik heb daar mensen leren kennen, dagelijks koffie gedronken bij Terra Mia, lekker gegeten, avonturen beleefd (heel veel gevloekt ook...) en ik heb er meer dan een half jaar naar uit geleefd. Nu is het opeens voorbij. Die elf dagen gingen ergens heel snel maar ik ben zoveel ervaringen rijker! Het is echt niet te geloven vind ik zelf. Alleen op vakantie, in een land waar ze amper Engels praten, zelf moeten rijden, alles moeten uit zoeken. Ik ben best wel heel erg trots op mezelf en sta versteld van het feit dat ik het heb gekund! (Afgezien van de boetes en het feit dat ik morgen ochtend nog moet terug rijden naar Malaga dan...)

Ik stel mijzelf ten doel om een volgende keer twee weken naar Vancouver Island te gaan, weer voor de orka's. Dit is wat verder weg maar het voordeel is dat ze er Engels spreken. Ik vond de taal barrière namelijk het aller moeilijkst hier. Nou, die volgende vakantie duurt nog wel even want ik moet eerst hier van bij komen.

Ik heb heel erg veel zin in morgen. Ik heb Marije heel erg gemist en ik kan niet wachten om haar weer te zien! Het fijnste van op vakantie gaan is thuis komen zeggen ze wel eens... Natuurlijk ook mijn familie, vrienden, dieren en... mijn eigen bedje! Wat zal dat heerlijk slapen... Oh, en GROENTEN! Ook erg fijn... Wie had dat gedacht, de grote snack freak... Vanmorgen broodje gezond gehaald met kip, sla, ei en heel veel mayo (stiekem wel erg lekker...)

Nu ga ik afsluiten door het inpakken van mijn koffer, het op maken van de wijn, een duik nemen in het zwembad en dan morgen rond een uur of zes rijden richting vliegveld.

Muchas Gracias voor de interesse en het lezen van mijn blog! Ik vond het erg leuk om het te schrijven en zal de reacties, samen met mijn blog, uitprinten voor een mooi verslag zoals ik dit ook van Australië heb gemaakt.

Adiós!



  • 23 Augustus 2015 - 15:39

    Esther:

    Goede reis en bedankt voor het delen van je ervaringen xxx was leuk om met je mee te kunnen leven!

  • 23 Augustus 2015 - 16:14

    Annelies:

    Ik zal blij zijn als je weer hier bent :)

  • 23 Augustus 2015 - 16:17

    Maaike Van Der Knaap:

    Ik ook Annelies, ik heb je gemist! Ik wilde een cadeautje kopen voor je verjaardag maar je houdt niet van prullaria (en veel meer kun je hier niet kopen) dus die missie is niet gelukt. Ik kom je morgen of overmorgen knuffelen!

  • 23 Augustus 2015 - 17:27

    Majo:

    Heey Maaike. Wat leuk om alles te lezen wat je zoal mee maakt. iettsie jaloers hier, maar als ik dan bedenk dat ik de zee op moet wordt ik al een beetje misselijk

  • 23 Augustus 2015 - 17:36

    Pieternel Geurtz:

    ha meis, geweldig dat je dit allemaal gedaan heb in je uppie! xxx

  • 23 Augustus 2015 - 17:42

    Majo:

    Nou das gek, had nog meer getypt maar dat laadt niet of zo.
    Iets van dat ik het heerlijk voor je vind dat ie deze reis gemaakt heb. Hoe mooi het geweest zal zijn om de prachtige dieren in hun natuurlijke omgeving te mogen zien. en dat je terug reis beter verloopt dan de heen reis. Dikke kus Majo

  • 23 Augustus 2015 - 22:27

    Hans:

    Hoi Maaike, goeie reis naar huis toe, en ik ben ook trots op je hoor, dat je dat allemaal alleen hebt gedaan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 1085
Totaal aantal bezoekers 4096

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: