mannen... zijn soms raar... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu mannen... zijn soms raar... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

mannen... zijn soms raar...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 Augustus 2015 | Spanje, Tarifa

Vandaag weer een mooie whale watch gedaan. We vonden voor het eerst sinds dagen de Grienden, grote dolfijnachtigen van ongeveer zeven meter lang. Niet mijn favoriet want ze zien er erg saai uit (Grauw zwart grijs en een kleine rugvin) Maar het zijn de enige vijanden van de orka’s op het gebied van jagen.

In de middag een prachtige orka tocht gemaakt. Wederom het kleine orkaatje die mooi aan het springen was en orka’s die aan het spelen waren met maanvissen! Geweldig om te zien. De kapitein brult de hele tijd door een microfoon waar de orka’s te zien zijn (op 1, 2, 3 tm 12 uur) Ik was het een beetje zat om met de menigte mee te rennen dus bleef achterin zitten. Daar zwom opeens een mooi orka vrouwtje onder de boot door en terwijl ze adem haalde leken we even oogcontact te hebben. Het leek net alsof zij net zo nieuwsgierig was naar mij als ik naar haar en dat was een prachtig moment… Geprobeerd om een paar sprongen vast te leggen maar dat is niet helemaal goed gelukt.

Zoals ik eerder al schreef ben ik een dag eerder met de cursus begonnen dan de rest, daar ik eerder aanwezig was. De kapitein gaf toen aan dat ze mij maar moesten volgen omdat ik de weg wel zou weten. De Duitse jongen waar ik eerder over sprak heeft dit erg letterlijk genomen want hij volgt me echt overal! Ik heb vandaag een test gedaan tussen de geparkeerde auto’s dus ik nam wat extra bochten en omwegen en hij bleef maar volgen. Wel een aardige vent hoor, maar ik werd er doodzenuwachtig van. Dus ik zei op een gegeven moment dat ik de stad in wilde en dat hij maar naar zijn hotel moest gaan. Dit deed hij dan ook (!!!) Wat heel fijn was, was dat hij een extra batterij mee had voor mijn Nikon.. Deze was namelijk leeg geraakt. Ach, zo op deze manier redden we ons prima aan boord.

Vanmorgen tijdens het ontbijt ontmoette ik een andere man. Een gepensioneerde econoom van 50 jaar. (op vakantie met de camper, hij dronk hier alleen een bak koffie) Nogal macho, uit Keulen (Duitsland) en hij maakte een wereldreis.We raakten al snel aan de praat, gezien niemand hier Engels spreekt voel je je al snel aangetrokken tot iemand die dit wél kan... Hij stelde voor om vanavond samen te eten en dat vond ik wel leuk. Hij was al een tijdje hier en gaat zaterdag naar Marokko. Leuke avond met hem gehad maar ben er wel weer achter hoe mannen kunnen doen. Ik was zo lekker onafhankelijk de laatste dagen, lekker aan het ontdekken en hij commandeert me zo ongeveer met welke kant ik op moet lopen en wat ik moet eten. Ik was het daar niet mee eens maar heb ook geen zin in ruzie met een wildvreemd een wildvreemde stad. We hebben een leuke avond gehad maar ik heb er uit gepikt wat ik echt leuk vond. De tips aangenomen die hij me gaf maar dat gezeur over ‘je kunt ook in mijn camper slapen blablabla’ heb ik niet serieus genomen… Moet er niet aan denken… En dan denk ik toch; waarom loopt het altijd daarop uit met sommige mannen… Maar goed, ik wil niet iedereen over een kam scheren maar dat gevoel had ik wel een beetje. Hij vroeg ook ‘waarom’ ik met een vrouw getrouwd ben… Toen ik zei ‘puur liefde’ wilde hij daar een verklaring voor… Raar toch? Er liepen twee kortharige vrouwen langs, hand in hand, en toen zei hij dat hij dat maar niets vond, maar ondertussen verkondigen dat hij zo liberaal was en dat liefde de wereld moest gaan redden... Ahum.... Ik was er echt een beetje klaar mee toen. Afijn, ik ben weer een ervaring rijker. Jammer alleen dat de leuke gesprekken niet blijven hangen na dit soort conversaties. Want ondanks mijn irritatie hadden we het ook leuk en gezellig  En fijn om even te kunnen kletsen.

Ook nog wel een wetenswaardigheid, je kunt hier pas vanaf een uur of negen warm eten (pizza o.i.d.) voor die tijd is alles dicht vanwege de Siesta. Ik kom net uit de stad (12 uur) en iedereen was nog aan het dineren...

Gelukkig ben ik nu weer veilig in mijn hotel deze blog aan het schrijven. Morgen weer naar de whale watch. Ik zou vanavond nog een tocht maken op een onderzeeër om de dieren onder water te kunnen zien maar door de wind ging dit niet door. Dus hopelijk kan dit dan morgen! Vanaf donderdag wordt het weer wat minder aangenaam (vandaag was het 34 graden) en gaan de whale watches niet door dus die dagen ga ik paard rijden en andere safari’s doen (vogels en wolven bekijken) heb me ook nog aangemeld voor een scuba dive maar waarschijnlijk gaat dit niet door vanwege pillen die ik slik. Als het toch door gaat zou het wel leuk zijn!

Voor nu slaap lekker! Dikke kus vanaf bloed heet Tarifa!

  • 18 Augustus 2015 - 08:27

    Annelies:

    Hee, nog geen foto's van deze dag op FB? Of kijk ik niet goed? Ben wel benieuwd naar die mannetjes duitsers:)
    O en als er eens geen engelssprekende duitsers voorradig zijn, probeer toch eens een Spaans gesprekje. Met het woordenboek en pen en papier (om te tekenen wat je bedoelt) en handen en voeten, kom je er wel. Hoe krommer je praat en hoe meer je je best doet, hoe mooier ze dat vinden. En zij zullen dat dan ook gaan doen. Dat wordt echt samen lachen, hoor. Het is maar een tip voor als je je eens verveeld. (wat ik overigens niet zie gebeuren).
    Liefs

  • 18 Augustus 2015 - 08:41

    Margo Vlaming:

    Heerlijk verhaal Maaike, en wat schtijf je leuk! Geniet maar lekker verder. Liefs Margo.

  • 18 Augustus 2015 - 08:43

    Pieternel Geurtz:

    even lekker je verhaal zitten lezen met een kop koffie, wat schrijf je mooi, ik zag je gewoon zitten met die rare Duitser hahaha xxx

  • 18 Augustus 2015 - 11:51

    Petra:

    Ach ja Maaike en mannen......ik zie het alweer helemaal voor me :)
    En dan al die toeristen op die boot heen en weer te rennen haha, geweldig!
    Maar dat van die vrouwtjes orka vind ik wel heel bijzonder hoor! Ik hoop dat je
    haar vandaag weer ziet....

    Veel plezier nog vandaag ( is dit dan de laatste dag whale watch? )

    Dikke zoen, ook van pa.

  • 19 Augustus 2015 - 06:45

    Esher:

    Mooi geschreven weer. En tja, veel mannen willen maar 1 ding:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4136

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: