baby boom bij de dolfijnen! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu baby boom bij de dolfijnen! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

baby boom bij de dolfijnen!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Augustus 2015 | Spanje, Tarifa


Voor foto's van vandaag en gisteren kun je kijken op mijn facebook!

Vanmorgen weer een eerste whale watch gedaan van deze mooie nieuwe (en erg warme) dag. We kwamen al snel de gestreepte dolfijnen en de tuimelaars tegen. Wat echt heel leuk was, was dat er echt heel veel nieuwe kleine dolfijntjes waren geboren! Ik heb hier naar eigen zeggen nog een paar mooie fotos van gemaakt, die zet ik straks op facebook.
De Duitse jongen die met mij mee is (André) lijkt ook eindelijk minder verlegen te worden. Hij vroeg zich af hoe het eten was gegaan met die andere vent/mannetjesmens (Rainer uit Keulen, spreek uit als Reinier) ik zei dat het leuk was maar dat het voor Rainer toch liever in de Camper had geëindigd, onder leiding van een hoop gebalts en lokroepen. (achteraf gezien.. Hij had een shirt aan gedaan en dat zat binnenstebuiten kwam hij achter. Toen ging hij dat voor mijn snufferd even omkeren en vertellen hoe een mooie buikspieren hij nog had… blegh..) André gaf aan dat hij daar al bang voor was en dat hij zich soms schaamt voor zijn eigen soort… Grappig, die André is echt een heel ander figuur. Leuk is dat.

Ik heb vandaag nog best wel zitten nadenken over dat eten met Rainer. Eigenlijk vond ik het allemaal helemaal niet zo leuk. Hij ging over alles de discussie aan en hij had zo’n grote bek (de bediening was hem niet snel genoeg en toen zei hij in het Spaans tegen de bediening dat het een slome was… Doe je toch niet?)… Ik zal straks nog even een foto van hem plaatsen. Als ik dan vermist raak weten jullie wie je zoeken moet (grapje!!!! Maar, je weet maar nooit ;)) Toen ik om vier uur terug kwam van de whale watch (helaas, geen orka’s vanwege de hoge golven) had ik een sms van Rainer waarom ik niet reageerde op zijn telefoontjes want hij wilde weer uit eten vanavond. Nou, ik zat dus op zee dus had geen bereik. Hij vond dit allemaal leugens en wilde zijn geld terug van het eten gisteravond (???) Terwijl ik er op stond om samen te betalen (ik heb ook bijgelegd) en… nou ja… ik kreeg echt hele akelige smsjes over me heen. Ben er ook echt helemaal klaar mee.. Wat een engerd!

Op zo’n moment voel ik me wel wat onveilig in zo’n vreemd land. Ik bedoel, hij weet waar ik slaap enzo… Maar het zal wel los lopen, ik heb hem geblokkeerd en ga straks weer lekker leuke dingen doen, in mijn eentje want dat mensen ontmoeten onderweg loopt nog niet zo soepel. Ik hou het wel gewoon bij volgzame André. Die is tenminste lief.

Wat erg leuk was tijdens de whale watch is dat we Flamingo’s hebben gezien! Ze vlogen over van Afrika naar Europa. Mooi hoor, het waren er drie. We zijn nu ook dichtbij de Afrikaanse kust geweest op zoek naar de orka’s. De europeanen vissen met zware golven namelijk niet op tonijn, dat is veel te gevaarlijk… Maar in Afrika gaan ze er gewoon mee door dus we hoopten dat de orka’s daar nu zouden zitten. Helaas waren ze er niet. Hopelijk morgen wel weer. Morgen is ook mijn laatste cursus dag en ik zit te bedenken wat ik in de laatste vier dagen ga doen. In ieder geval nog eens paard rijden maar ook nog wel whale watchen als het weer het toe laat. Verder misschien ook wel eens lekker om een dag bij het zwembad te liggen want ik heb het zwembad in het hotel nog niet eens gezien!

Vandaag dus Grienden, tuimelaars en gestreepte dolfijnen gezien. Was weer mooi, maar ik ga toch echt voor de orka’s! Gelukkig heb ik ze al drie keer mogen zien en hopelijk komt daar nog een keertje bij 

Nu is het tijd om op het balkon te gaan zitten met een puzzelboek en een glas wijn. Burgerlijk hé?

Dikke kussen vanaf de costa del Sol.

  • 18 Augustus 2015 - 19:02

    Petra:

    Nou je maakt wel wat mee daar zeg :)
    Wat ik alleen niet snap is dat je je telefoonnummer geeft aan zo'n griezel.
    Na ja zal wel aan mij liggen hoor.
    Wel voorzichtig zijn vanavond hoor!!

    Ik hoop ook dat je morgen weer orka's ziet.

    Veel plezier nog!!

    xxxx

  • 18 Augustus 2015 - 19:12

    Annelies:

    waaat? oe oei, ieieieieh! Wat een pech, tref je van de mannetjesduitsers eentje die hoog scoort op de lijst 'idiote klootzakken'. Ik kan me voorstellen dat Andre zich schaamt voor z'n soort. Tegenover buitenaardse wezens zou ik me ook schamen voor zo'n mens.
    Als hij je nog eens lastig valt, moet je niet aardig en beheerst zijn. Scheld 'm zijn huid vol en zeg dat ie onmiddellijk op moet sodemieteren. 'Verschwinden!!!' brulde mijn Duitse leraar. Huppakee, je kunt het!!

    Wat knap dat je de verschillen ziet tussen de dolfijnsoorten enzo.
    Tuimelaar, dolfijn... ik zie het verschil niet, hoor. En een spyhop orka..... ?

  • 18 Augustus 2015 - 20:24

    Tanja Staal:

    Wat een engerd, die reinier...

  • 18 Augustus 2015 - 20:37

    Pieternel Geurtz:

    hee Maaik, niet meer met vreemde mannen meegaan hoor, en ook Andre moet je op afstand houden! Zijn er geen leuke vrouwen om mee te kletsen en te eten? en anders wacht je daar maar mee tot dat je weer terug bent, kom je maar hier eten en gaan we je foto's nog eens bekijken ;-) orka ze ! xxxp

  • 18 Augustus 2015 - 21:17

    Hans:

    Hoi Maaike, doe je wel voorzichtig in je eentje.
    Nog veel dierplezier! X

  • 18 Augustus 2015 - 23:50

    Heleen:

    Ach wat doen sommige mannen toch absurd!
    Zal ik m eens ff opbellen ;-)...
    Gelukkig zijn de dieren mooi en eenvoudig.
    Veel plezier lieve zus! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4106

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: