Het is bijna zover - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu Het is bijna zover - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Augustus 2015 | Nederland, Den Burg

Nog twee nachtjes slapen, dan gaan Marij een ik richting Amsterdam om daar nog ons vijf jarig huwelijk te vieren, Heleen en Arianne te bezoeken en vervolgens afscheid te nemen (daar zie ik dan wel erg tegenop.)

Dan begint mijn langgekoesterde reis naar Tarifa, 2.519 km van huis! Ik land eerst in Malaga waar mijn huur auto staat te wachten, waarna ik in drie uur tijd naar Tarifa zal rijden. Het eerste weekend ziet er al heel goed uit, met een orka tocht en avond ritten te paard.

Tarifa is het meest zuidelijke puntje van Europa. Vanaf Tarifa kun je Afrika met gemak zien liggen en er gaat om het half uur een boot naar Marokko. Net als tussen den Helder en Texel eigenlijk! Marokko is momenteel niet heel geschikt voor een vrouw alleen dus het voelen van Afrikaanse bodem onder mijn voeten laat ik mooi aan me voorbij gaan.

In Tarifa is genoeg te zien en te doen. Het bestaat uit twee delen. De oude stad met een oud kasteel en veel kronkelige typisch Spaanse straatjes, tot het nieuwe moderne uitgaansgedeelte, de moderne Costa del Sol.

Doordat de middellandse zee met de Atlantische oceaan botst, waait het altijd in Tarifa. Het wordt ook wel 'hoofdstad van de wind' genoemd waardoor je bijvoorbeeld niet altijd kunt uit varen met een whale watch boot. Vandaag werd ik gebeld met het nieuws dat het weer er goed uit ziet en dat er zaterdag om 13:00 1 orka tocht vertrekt vanuit de haven. Of ik mee wilde... Ja, uiteraard wil ik mee!

Even buiten Tarifa ligt Gibraltar, het enige Engelse stukje Spanje. Hier leven ook veel apen, wat maakt dat ik daar ook nog wel een dagje naar toe wil gaan. Inmiddels heb ik zoveel in geplant dat ik ook maar een beetje moet gaan denken aan mijn rust. Van maandag tot en met vrijdag heb ik 'cursus' waarin ik van alles ga leren over de walvisachtigen die op dit moment in de straat van Gibraltar zwemmen. Dit zijn de gestreepte dolfijn, de tuimelaar, de griend, de vinvis en uiteraard de orka.

Het laatste weekend kan ik dan nog herhalen wat ik het leukst vond om te doen, en misschien ben ik dan wel helemaal klaar met al die beesten en ga ik lekker chillen aan het zwembad... Alhoewel die kans mij zeer klein lijkt.

Het hotel waar ik verblijf schijnt overigens niet helemaal geweldig te zijn. het personeel spreekt alleen Spaans, geen Engels en de Wifi verbinding is slecht. Het ging mij er om dat er een zwembad bij zou zitten en dat er geen vieze enge beesten in mijn kamer zouden zitten, qua hygiëne krijgt het hotel een goed cijfer dus dat is mooi.

Afijn, jullie horen vrijdag of zaterdag wel hoe het daar is. Nu nog even twee dagen werken, inpakken en wachten (duurt lang...)

Muchos Saludos!

  • 11 Augustus 2015 - 12:49

    Pieternel Geurtz:

    Leuk Maaike om je te volgen! Ben heel benieuwd!

  • 11 Augustus 2015 - 18:32

    Arianne Van Der Wal:

    Maaike, wat ben je toch stoer!!!
    Ben zo benieuwd hoe je het gaat hebben en welke dieren je allemaal te zien zal krijgen ;-)

    Heel veel plezier en tot snel.

    KUS

  • 12 Augustus 2015 - 11:25

    Esther:

    Klinkt geweldig allemaall, heel veel plezier en pas goed op jezelf! Xxx

  • 14 Augustus 2015 - 08:49

    Marije:

    Nou dat afscheid ging prima toch? Na je vertraging dan nu eindelijk de lucht in straks lief; gaat eindelijk je droomwens in vervulling, geniet met volle teugen! Enne.... Sorry maar je mag geen orka mee naar huis nemen....eerst maar een kippen ;) dikke kus!

  • 14 Augustus 2015 - 12:32

    Petra:

    Nou pop, als het goed is hang je nu eindelijk in de lucht. Het zal ook weer es niet zo zijn dat jij vertraging oploopt al je gaat vliegen!! Maar het belangrijkste is dat je veilig aankomt op de plaats van bestemming.
    Ik hoop dat alles goed gaat, en ben heel benieuwd naar alles wat je gaat zien en beleven. Heel veel plezier en tot snel!!

    Dikke zoen!!

  • 14 Augustus 2015 - 15:54

    Hil :

    Heel veel plezier Maaike.. ben zo benieuwd.. stay safe and have fun girl! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4114

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: