Dag 1, pittige reis - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu Dag 1, pittige reis - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Maaike Knaap - WaarBenJij.nu

Dag 1, pittige reis

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Augustus 2015 | Spanje, Tarifa

Onze dag begon vanmorgen om vier uur, het was tijd om naar Schiphol te gaan. Met een dubbel gevoel en ook een kleine traan afscheid genomen van Marije waarna het avontuur direct kon beginnen... Alhoewel... eenmaal bij de gate bleek mijn vlucht twee uur vertraging te hebben. Balen.. Ik kreeg een voucher om wat te eten te halen en bedacht me dat ik dan maar spelletjes moest gaan doen op de I pad. Eindelijk was het bijna negen uur dus liep ik die kant weer op... Weer vertraagd... Nu tot 11:40! Ik vroeg aan de medewerker van Transavia hoe dit kwam en die gaf aan dat er een foutje was gemaakt bij de luchthaven van Malaga, dat de landingsbanen allemaal bezet waren (??) beetje bijzonder, maar goed... Dan nog maar even wachten.

Eindelijk kon ik het vliegtuig in en we stegen heel snel op. Er was een leuke gezellige piloot die wist te vertellen dat het vliegtuig waar eigenlijk mee gevlogen moest worden nog in Athene stond vanwege een zwerm vogels die de motor in was gevlogen. Het vliegtuig had een noodlanding moeten maken en kon niet meer vliegen. Nu had Transavia een oud krot kunnen lenen van een andere vliegmaatschappij. Er waren mensen die besloten om niet mee te gaan en het vliegtuig was ook niet volgeboekt. Ik had daardoor drie plaatsen op een rij voor mezelf! Daardoor kon ik even lekker slapen.

Vijf uur later dan verwacht landde ik op Malaga. De man die mij opwachtte met mijn huurauto had daar al die tijd gestaan. Hij was erg moe gaf hij aan. Leuke vent, heel aardig, vertelde meteen wat ik wel en niet zou moeten doen in Tarifa.

Niet veel later was ik onderweg. Leuk autotje, een Fiat Panda, nieuw model. Heel luxe, alleen geen navigatiesysteem en mijn mobiel deed het ook niet! Dus moest ik op de borden rijden wat er in resulteerde dat ik er vier uur over heb gedaan in plaats van twee. Bovendien weet heel Andalusië nu dat ik er ben want er is heel wat naar mij getoeterd omdat ik verkeerd, te langzaam of te onoplettend (borden lezend) reed. Bovendien was er ook een enorme brand gaande. Het was bizar om te zien hoeveel land er in brand stond en hoeveel rook er vanaf kwam. Dit werd veroorzaakt door de hitte. Nee, dat rijden vind ik eigenlijk maar niks. Hier in Tarifa is het ook echt een gekkenhuis! Nog erger dan Amsterdam centrum...

Vier uur later arriveerde ik dus bij mijn hotel. Prima kamer, restaurant is wat vies en oud maar ik was toch niet van plan om daar te eten. Ik heb eigenlijk vrijwel meteen mijn spullen afgeleverd en ben op pad gegaan met mijn rugtas en camera. In de stad zelf zie je al snel dat walvissen en orka's van grote invloed zijn op Tarifa. Het is heel erg trendy en hip, overal kun je surf en skate boards kopen, veel tattoo en piercing shops, veel jongeren en veel cafeetjes. Ik heb vanavond buiten gegeten in het oude deel van Tarifa. Hier gelden ook hele andere prijzen dan in het nieuwe deel en ik vind het er veel gezelliger tot noch toe. Ik had echt een flinke pizza met een goed glas wijn voor 7,50! Nou, dat is prima te doen. Morgen wil ik graag in een tapas bar eten, daar barst het hier ook van.

Het oude deel van Tarifa is echt bijzonder mooi en wordt slechts afgeschermd van het nieuwe deel door een oude muur waar ik ook een foto van zal bijvoegen. Eenmaal achter deze muur ontstaat er een soort van Spaanse sprookjeswereld en loop je 'echt' in Spanje ipv op een toeristen boulevard.

Wat wel jammer is is dat er al een week geen orka's zijn gezien. Ik ben bij alle whale watch organisaties geweest en helaas zijn ze sinds vorige zaterdag niet meer door hen gezien. Vandaag werden zij wel weer gebeld door vissers met het bericht dat ze weer de kant van Tarifa op kwamen dus ik hoop met heel mijn hart dat ze hier dan binnen nu en tien dagen even kunnen zijn.

Morgen ga ik een beetje uitslapen en daarna mijn eerste whale watch doen, gevolgd door een paarden tocht. Ik ben nu heel moe, had nog zoveel meer te vertellen maar ik geloof dat ik nu eerst eens even moet gaan bij slapen.

Tot de volgende keer amigo's!

  • 14 Augustus 2015 - 22:37

    P:

    Poehee wat een verhaal! Nou gelukkig dat je veilig aangekomen bent, ik kijk uit naar je verhalen! Xxp

  • 14 Augustus 2015 - 22:51

    Tanja :

    Ha die Maaike, wat wen verhaal zeg zo in het begin. Dapper ook dat je zelf rijdt in zo'n vreemd land en met die branden. Doe maar voorzichtig....

  • 15 Augustus 2015 - 00:13

    Marije:

    Oeeeeh! Spannend allemaal lief! Ik denk dat ze toeterde vanwege de mooie verschijning in Spanje hoor.... X

  • 15 Augustus 2015 - 02:12

    Petra:

    Jeetje zeg die branden allemaal, komt vast omdat jij daar nu bent, komt alles daar in vuur en vlam :) Veel plezier, maar wees voorzichtig!! Ik ga duimen voor Orka's

  • 15 Augustus 2015 - 16:38

    Annelies:

    Tsjonge Maaike,
    De eerste dag is al een avontuur! Ik hoop dat de orka's massaal jouw kant op komen! Het is de kans van hun leven om jou te zien!
    Marley zit hier te steunen en kreunen, terwijl Marije ze al uitgelaten heeft! Ik ga dat nu doen en dan krijgen ze eten. Alles goed hier.
    Geniet er lekker van!!
    Liefs, Annelies

  • 16 Augustus 2015 - 14:05

    Esther:

    Stoere chick bem je toch. Had graag met jou die pizza mev dat glas wijn genuttigd op het terras :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

dagboek over mijn reis naar Tarifa waar ik 11 dagen op zoek ga naar orka's, dolfijnen en andere walvissen.

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4135

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Tarifa

Landen bezocht: